AankoopKeuring

 Rem Schuijt heeft de keuring gedaan. Hij heeft geklopt onder de boot. En sloeg prompt met z'n hamer door het staal de roest. De romp was aan bakboord ergens in het midden, niet te best. Electra werd oké bevonden, maar een motorsteun was gebroken en moest ook ter plaatse worden vernieuwd. Na overleg gingen we akkoord met de status quo op voorwaarde dat de gebreken werden gerepareerd. Het teakdek werd compleet onder gekrijt, waar de gebreken waarschijnlijk zouden zitten. Maar er werd afgesproken dat de romp in orde werd gemaakt en dat we voor de andere gebreken op een later tijdstip terug zouden keren bij de Workumer Jacht Service. Wij hebben eerst een maand op de Bellefleur gewoond voordat de Rietschoot klaar was. De drie-eenheid verkoper, makelaar en werft, beloofden dat alles in orde zou komen.

Met een noodreparatie ging de Rietschoot onderweg naar Workum. Wij leerden Workum kennen.Een aantal lokalen die aan de Rietschoot werkten en de omgeving. Later bleek dat de lokalen niet bij de WJS hoorden, maar waren ingehuurd om de klus te klaren. Het gebrek aan arbeidskracht(en) en ruimte zetten de heleboel best onder druk.

 Eind oktober kregen wij ons nieuwe schip. Het belangrijkste was gedaan. Behalve het teakdek. Het teakdek had bijna geen plek waar geen krijt stond. Ondertussen waren de geschatte reparatie kosten toch wel over de afgesproken Wel of Niet kopen grens gegaan. In overleg ging de koop door. Met de voorwaarde dat de reparatie op rekening kwam van de verkoper.


WJS vertelde dat we daarvoor in het voorjaar van 2022 moesten terug komen. Oké, wij werken wel mee, zolang de boel in orde komt. Toen begon onze eerste winter op een schip.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Maar dan.

Terug naar Nederland na 13 jaar Denemarken.